Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser er gældende for alle køb mellem forbrugere (herefter ”Dig”, ”Du” eller ”Kunden”) og Wbalance ApS (herefter ”Vi” eller ”Wbalance”) på Wbalances webbutik. Ved din bestilling af varer på Wbalances webbutik, accepterer du disse handelsbetingelser. 

1. Generelle oplysninger 

Wbalance ApS
CVR-nummer: 42823678
Agro Food Park 13
8200 Aarhus N
Danmark
Tlf.: +45 50 70 68 35
E-mail: info@wbalance.dk 

2. Betaling 

Wbalance er godkendt hos NETS. Vi modtager betaling fra følgende kort/services: 

Dankort, VISA/Dankort 

Vi tager ikke kortgebyrer. Købsbeløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

3. Levering

Vi forbeholder os retten til kun at sende til adresser på brofaste øer i Danmark. 

Wbalance bruger eksterne fragtmænd til forsendelse af vores produkter. 

Leveringstiden er op til 10 hverdage efter bestilling. 

4. Forbehold 

Vi tager forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer eller leverandørsvigt. Billeder kan afvige fra det fremsendte produkt, og det er derfor altid varenummeret, der skal sammenlignes ved urigtigheder med produktet. 

Hvis du oplever trykfejl, prisændringer eller andre fejl og på den baggrund ønsker at annullere en ordre, skal du kontakte Wbalance ApS hurtigst muligt via e-mail: info@wbalance.dk. 

5. Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven, når du handler hos os. 

Vær dog opmærksom på, at hvis du har brudt emballagen (dvs. åbnet flasken/beholderen), er varen ikke længere egnet til at blive tilbageleveret grundet sundhedsbeskyttelses- og hygiejnemæssige årsager, og du vil derfor ikke kunne gøre brug af din fortrydelsesret. 

5.1. Fortrydelse af en del af købet 

5.2. Returnering 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men varerne leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen af varerne til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. 

Du kan sende en mail til info@wbalance.dk, hvis du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten – husk at angive ordrenummer. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

Du kan i denne forbindelse anvendelse følgende standardfortrydelsesformular: 

Til Wbalance ApS, Agro Food Park 13, 8200 Aarhus N, Danmark, e-mailadresse info@wbalance.dk: 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende produkter: 

Ordrenummer _________ 

Bestilt den __/__/__ / og modtaget den __/__/__ 

Forbrugerens navn _________ 

Forbrugerens adresse _________ 

Forbrugerens underskrift _________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 

Dato _________ 

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at fortryde købet af én eller flere varer, selvom varerne er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får dine fragtomkostninger, der blev opkrævet i forbindelse med leveringen til din adresse, retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Du skal returnere din vare til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

5.3. Varens stand, når du sender den retur 

5.4. Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Varen skal sendes til:

Wbalance ApS
Agro Food Park 13
8200 Aarhus N
Danmark 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, varen fungerer på. 

Det afhænger af varens handelsmæssige værdi, om du får hele, en del eller intet af købsbeløbet tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. 

Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse af varen. 

Hvis du fortryder dit køb, får du købsbeløbet tilbage, såfremt du ikke har brudt emballagen på varen (dvs. åbnet flasken/beholderen). Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger, hvis du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde købsbeløbet indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

6. Reklamationsret 

Du har som forbruger 2 års reklamationsret. Det betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen. Hvis manglen skyldes fejlagtig opbevaring eller skadevoldende adfærd, bortfalder reklamationsretten. Såfremt du reklamerer 13-24 måneder efter varens modtagelse, skal du bevise, at fejlen var til stede ved købstidspunktet. Kontakt venligst Wbalance inden varen afsendes. 

Ved reklamationer over forkerte eller beskadigede varer, skal Wbalance straks informeres om dette. Du bedes kontakte os via e-mail mail: info@wbalance.dk. 

Har du fået tilsendt en forkert vare eller er varen beskadiget, betaler vi naturligvis returfragten og hvis det er muligt, sender vi en ny vare til dig. Er dette ikke muligt, får du pengene tilbage. 

Varen skal sendes til: 

Wbalance ApS
Agro Food Park 13
8200 Aarhus N
Danmark 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

7. Behandling af dine personoplysninger 

Personoplysninger, som behandles i forbindelse med køb på Wbalances webbutik, behandles af Wbalance i overensstemmelse med vores gældende privatlivspolitik, som kan findes her Privatlivspolitik. 

8. Klagemuligheder 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@wbalance.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg 

Læs mere på www.naevneneshus.dk. 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@wbalance.dk. 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 16. maj 2022. 

Version [1.0]